Contacte: 683 16 12 20/ 625 24 53 32
POTS TROBAR TOTA LA INFORMACIÓ A: intaboo.mobi
El Servei Públic d’Ocupació de Catalunya promou el programa, en el marc de la Garantia Juvenil, amb l’objectiu de facilitar i acompanyar la transició de les persones joves des del sistema educatiu cap al sistema laboral i/o ocupacional, mitjançant el treball en xarxa i transversal entre els diferents agents del territori que treballen amb persones joves. Les persones destinatàries del programa són joves d’entre 16 i 29 anys i, especialment, aquelles persones amb especials dificultats per motius personals o socials i amb major necessitat d’assessorament i acompanyament.
Des del 2019, la comarca compta amb dos referents a jornada completa que s’han incorporat a dinàmiques ja existents al territori: Oficina Jove d’Osona, Clau de Pas, Programa Pedala, CTMO, etc.
Com fer un bon CV?
Aquí trobaràs tot el què fem en matèria de salut comunitària. Amb què et podem orientar, informar o ajudar en drogues, tallers, campanyes de salut...
Què és el PASA?
És un programa alternatiu a la sanció administrativa en tinença i consum d’estupefaents per part de menors d’edat.
A qui va dirigit?
Va dirigit a noies i nois majors de 14 anys i menors de 18 no reincidents, és a dir, que sigui la primera vegada que se’ls ofereix la possibilitat d’adherir-se aquest programa.
Com funciona?
El/la menor o la família s’han de posar en contacte amb el tècnic referent del projecte abans de 15 dies d’haver estat sancionat (si no és així es perd la possibilitat d’adherir-se a les mesures educatives i, per tant, la sanció administrativa segueix el procés ordinari).
Per més informació cal adreçar-vos a:
Consell Comarcal d’Osona i demanar per Gerard Bover i Vila (Tècnic d’Intervenció Comunitària)
De dilluns a divendres: 09.00h a 14.00h
Dimarts i dimecres 16.00h a 19.00h
Telfs: 93 883 41 14/ 683161220
Campanyes d'oci nocturn
Treballem amb professionals i joves organitzats en la planificació de festes populars i esdeveniments d’oci nocturn per incorporar accions de prevenció i de sensibilització per minimitzar riscos en relació al consum de drogues i violències masclistes.
En general treballem en tres eixos:
Amb l'objectiu de mostrar, amb un toc d'humor, les trajectòries personals i el sistema educatiu català, us presentem els monòlegs representats per Godai Garcia, Anna Comet, Moha Amazian i Fortià Prat.
Conèixer els teus interessos, capacitats, aptituds i la realitat del mercat laboral, és el primer pas per anar definint el teu projecte de vida i el teu futur professional.
Per anar construint aquest projecte personal i professional, és important que primer et coneguis a tu mateix. Et proposem un itinerari d’eines i recursos que t’ajudaran a prendre les decisions sobre les teves expectatives formatives, acadèmiques i professionals.
Es basa en diverses preguntes per detectar els teus valors, les teves competències, preferències i personalitat, amb uns resultats orientatius que poden canviar en el temps, segons els teus interessos. Fes una lectura detallada de les orientacions abans d'iniciar el qüestionari.
És important que responguis de forma reflexiva per poder obtenir uns resultats ajustats al teu perfil personal. Es recomana fer també altres qüestionaris per comparar-ne els resultats.
CONÈIXER ELS MEUS INTERESSOS: QÜESTIONARI D’AUTOCONEIXAMENT
Per a fer-ho, podeu utilitzar aquest diccionari de competències, a fi de conèixer-les millor i detectar-les entre els/les joves:
DICCIONARI PER ENTENDRE LES MEVES COMPETÈNCIES
El Batxillerat és una de les ètapes a escollir després de l’Educació Secundària i la seva durada és de dos cursos. Es caracteritza per a presentar diferents modalitats i, de manera flexible es poden cursar diferents vies dins de cada modalitat a fi d’oferir una formació més especialitzada per als/les alumnes. Aquests estudis tenen les següents finalitats:
L’ESTRUCTURA I MODALITATS DEL BATXILLERAT
Les assignatures del batxillerat LOMCE s'estructuren de la següent forma:
Podràs obtenir el títol de batxillerat superant totes les matèries.
Després del Batxillerat cal prosseguir amb el teu itinerari formatiu i per a fer-ho, hi ha diverses opcions formatives. Al següent enllaç I DESPRÉS DEL BATXILLERAT QUÈ? podràs explorar cada una d’aquestes opcions i conèixer-les totes per a poder prendre una decisió més fonamentada i ajustada al teu perfil. És important conèixer altres opcions acadèmiques i formatives, doncs aquestes et permetran tenir més informació alhora de decidir i investigar diferents professions.
Si el que vols és accedir a la universitat després del batxillerat, hauràs de superar una prova específica d'accés.
El principal objectiu dels cicles formatius de grau mitjà és que assoleixis una correcta utilització dels instruments i les tècniques d'una professió determinada.
Per a poder accedir a aquests estudis, cal que compleixis una de les següents condicions:
És important conèixer LES CARACTERÍSTIQUES DELS CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ alhora de decidir per un itinerari formatiu, doncs conèixer-los et permetrà escollir la formació més adaptada a tu i als teus interessos.
A través d’un treball cooperatiu entre el Grup de Centres de Formació Professional i el Departament d’Educació, s’ha elaborat un TRÍPTIC INFORMATIU amb tota l’oferta de formació professional que hi ha a la comarca per al curs vinent 2019-2020.
Les vocacions industrials es poden descriure com l'ofici o agrupació de diferents ocupacions que tenen en comú una o vàries àrees de coneixement i camps d’interès dintre d’un sector d’activitat econòmica concret. Com veuries dedicar-te a una professió en què combines els idiomes, la capacitat d’organització i les competències digitals?
Si estàs interesat/da sobre les principals funcions sobre LES VOCACIONS INDUSTRIALS, no dubtis a informar-te més.
La Juliana Canet i altres influencers van provar-ho, descobreix com els hi va anar, AQUÍ.
L’orientació Educativa serveix de guia per el treball professional i d’equip de professorat al servei de l’èxit escolar de l’alumne, a fi de garantir l’assoliment de les competències bàsiques des de l’acompanyament personalitzat de l’alumne al llarg de l’escolarització en els diferents ensenyaments.
Aquesta tasca inclou diferents aspectes a tenir en compte:
Per a fer-ho podeu utilitzar com a recurs aquesta PROPOSTA DE TREBALL AL CENTRE EDUCATIU a fi d’abordar aquesta mirada orientadora en l’acció educativa a partir d’uns processos professionals de formació interna. A continuació es presenta un enllaç amb recursos formatius:
Seguint el MODEL COMPETENCIAL ORIENTADOR elaborat des del Departament d’Ensenyament el curs 2011-2012, s’aborden els principis pedagògics i les dinàmiques organitzatives i de relació d’un centre orientades a afavorir l’exit de l’alumne pel que fa a la seva autonomia i desenvolupament del seu projecte de vida.
L’adolescència és un procés de canvis i evolució, un període ple d’oportunitats i riscos. Com a professionals és important que estiguem a prop d’aquests canvis i dotem als/les adolescents d’eines per ajudar a identificar les pròpies competències, detectant quines es poden millorar i de quina manera es pot fer. A continuació es presenta un MANUAL D’EINES PER A AJUDAR A IDENTIFICAR LES COMPETÈCIES DELS/LES ALUMNES a través de l’acompanyament professional.
L’orientació educativa és un procés que necessita coresponsabilitat entre família i escola. Des de casa és important tenir coneixement de com és vostre fill o filla i poder-lo acompanyar en la tria de futurs ensenyaments, a fi d’acompanyar-lo en el procés de construcció del seu projecte de vida. Com a pares i mares, és important dedicar temps a valorar els diferents factors que cal tenir en compte per a la construcció de l’itinerari formatiu del vostre fill/a.
En aquest acompanyament són diversos els aspectes a tenir en compte:
Les eines d’autoconeixement són essencials per a reconèixer aquests aspectes i fent un acompanyament vostres fills/es els podeu ajudar a interpretar millor els resultats obtinguts i extreure’n conclusions més útils. És important afavorir el diàleg amb els vostres fills/es i escolar-ne la seva opinió, doncs el vostre punt de vista ha de ser complementari, però no decisiu ni autoritari. Han de ser ells/es mateixos/es els que prenguin la dedició i cal que se’n responsabilitzin, doncs al final aprendre a decidir és un procés maduratiu pel qual han de passar.
En el següent enllaç trobareu EINES D’AUTOCONEIXAMENT que poden utilitzar els vostres fills/es amb el vostre acompanyament.
Si voleu profunditzar sobre l’acompanyament escolar des de casa, en el proper enllaç es presenta una PROPOSTA DIDÀCTICA D’ACOMPANTAMENT per a famílies sobre com promoure a casa l’acompanyament escolar dels fills. Presenta diferent material dividit en diverses sessions amb els següents objectius:
SORTIDES JOVES MANCOMUNADES
Des del 2014 es realitzen sortides mancomunades entre els municipis que han format part del programa de tècnics compartits del Consell Comarcal d’Osona.
Les sortides s’adrecen als nois i noies d’entre 13 i 29 anys empadronats als municipis participants, i es realitzen dos cops l’any: a l’estiu es va a un parc aquàtic i a la tardor a Port Aventura.
Les sortides les organitza el Servei de Joventut del Consell Comarcal d’Osona, conjuntament amb Ajuntaments d’Osona Centre (Calldetenes, Sant Julià de Vilatorta, Folgueroles, Tavèrnoles, Vilanova de Sau i Les Masies de Roda), Ajuntaments de Bisaura i Orís (Sant Quirze de Besora, Santa Maria de Besora, Montesquiu, Vidrà, Sora i Orís) i Ajuntaments del Lluçanès (Prats de Lluçanès, Oristà, Olost, Alpens, Perafita, Sant Boi de Lluçanès, Lluçà, Sant Agustí de Lluçanès, Sant Bartomeu del Grau, Sant Martí d’Albars, Sobremunt i Sant Feliu de Saserra).
Els ajuntaments participants es fan càrrec del monitoratge i del cost del transport, i els nois i noies assumeixen el cost de l’entrada, que sempre compta amb algun tipus de descompte.
Aquestes sortides compten amb molta participació, fomenten la coneixença i cohesió entre grups de joves diversos de diferents municipis, i possibilita oferir alternatives al temps lliure.
Aquestes sortides han incrementat notòriament el seu número de participants:
Per a més informació:
Servei de Joventut Osona centre: 679 265 278 // tc2centre@ccosona.cat
Servei de Joventut Bisaura i Orís: 660 370 813 // tc1bisaura@ccosona.cat
Servei de Joventut Lluçanès: 679 265 278 // llucances@ccosona.cat
SORTIDA JOVE A PORTAVENTURA 2020! DEGUT A LES ALTERACIONS PRODUÏDES PER L’ESTAT D’EMERGÈNCIA SANITÀRIA, ENCARA NO ES POT AFIRMAR QUE AQUEST ANY ES DUGUI A TERME LA SORTIDA. ANIREM INFORMANT DE LA SITUACIÓ.
El projecte de Sortida Jove de tardor a PortAventura és un projecte mancomunat que s’ofereix al Bisaura i Orís, Osona Centre i Lluçanès.
Es surt de les diferents poblacions al matí en autobús subvencionat per els diferents Ajuntaments i tots junts anem fins PortAventura (parc d’atraccions entre Salou i Vilaseca, Tarragona - https://www.portaventuraworld.com/ ) a passar el dia.
El parc disposa de més d’una trentena d’atraccions, espectacles en viu, restaurants, etc.
El parc no accepta l’entrada de menjar a les instal·lacions, si algú vol arriscar-se a poder el seu dinar, l’organització recomana portar efectiu per dinar als restaurants del parc.